Autobasculantele companiei germane MAN s-au impus de mult timp ca fiind niște echipamente fiabile, durabile, de înaltă calitate și performanță. Nu este de mirare, în acest context, că au ajuns ca să fie binecunoscute în aproape toate țările lumii, inclusiv în România.
Popularitatea autobasculantelor MAN
Multe dintre ele sunt vehicule universale, capabile să execute un număr mare de sarcini în diferite domenii ale economiei. Autobasculantele MAN pot face transporturi pe distanțe scurte, medii și lungi. De asemenea, aceste camioane pot lucra și cu remorci.
Autobasculantele MAN reprezintă unele dintre cele mai solicitate mijloace de transport pe orice șantier de mari dimensiuni. La urma urmei, cum altfel pot firmele de transport materiale de construcții să livreze 20 de tone de nisip sau pietriș la timp? Și pentru că îmbină calități precum fiabilitatea, economia de resurse (timp, forță de muncă, bani) și confortul, autobasculanta MAN devine visul oricărei companii de construcții.
Caracteristici ale autobasculantelor MAN
Gama de modele de autobasculante MAN de top este reprezentată de camioane de capacitate medie și mare cu o greutate brută de la 7 la 40 de tone în diferite versiuni, care diferă între ele ca:
- dimensiuni;
- capacitate de transport;
- numărul de osii (de la două la patru).
Cabinele autobasculantelor MAN sunt anume proiectate ținându-se cont inclusiv de confortul pentru șofer. Majoritatea sunt echipate cu aer condiționat.
Motoarele puternice ale autobasculantelor MAN permit să se lucreze cu ele în orice condiții și să se efectueze orice sarcini de cărat, precum și să se efectueze transportul intern de mărfuri în vrac pe șantiere.
Gama de modele de basculante MAN este destul de largă și diferă în funcție de configurația șasiului, tipul și dimensiunea motorului, precum și tipul de suspensie.
Producția de autobasculante MAN se bazează pe tehnologii avansate pentru selectarea componentelor și ansamblurilor de diferite combinații. Aceste vehicule MAN sunt echipate cu unități care au trecut cele mai amănunțite teste la nivelul companiei și sunt echipate cu motoare puternice cu 5-6 cilindri, care sunt caracterizate ca fiind economice și cu cuplu ridicat. De asemenea, kit-ul de echipare pentru camioane al producătorului german include frâne pe disc față.
Una dintre inovațiile MAN este puntea față plug-in, care este utilizată la camioanele din gama TGS. Ea a fost proiectată pentru a crește tracțiunea autobasculantei și a-i oferi putere de conducere totală.
Motoarele D20 cu o capacitate de 480 de cai putere sunt utilizate ca unități de putere pe basculantele MAN, care respectă cerințele de mediu.
Autobasculantele MAN de fabricație recentă sunt echipate cu un sistem integrat de electronice de bord, care permite să se proceseze rapid toate datele și să se coordoneze munca tuturor unităților și ansamblurilor componente ale camionului. Mișcarea operațională dintr-un loc asigură controlul electronic al motorului autobasculantei.
Autobasculantele MAN au formule diferite de roți, care variază de la 4×2 la 8×8, și o cutie de viteze manuală cu 16 trepte. Pot avea (în funcție de numărul de osii din șasiu) greutăți totale diferite.
De exemplu:
- camioane MAN cu trei osii cu o greutate brută de 40, 33 și 18 tone;
- camioane MAN cu patru osii cu o greutate brută admisă de 41 și 35 de tone.
În funcție de capacitatea de transport și de tipul de suprafață de drum pe care vor rula respectivele vehicule, autobasculantele MAN pot ca să fie echipate cu diverse tipuri de suspensii:
- suspensie cu arcuri parabolice sau trapezoidale – dacă sarcinile sunt suficient de mari, iar drumurile bine asfaltate;
- suspensie pneumatică – pentru sarcini medii și grele, off-road.
- suspensie pneumatică suplimentară pe puntea spate.
Dacă ai nevoie de o autobasculantă MAN second hand, intră chiar acum pe site-ul autoline.ro și caută modelul ce te interesează acolo!