Ce ar trebui să afli despre SEO – Search Engine Optimization?

SEO (Search Engine Optimization) înseamnă literalmente optimizare pentru motorul de căutare. Este un proces care vizează îmbunătățirea vizibilității în rezultatele căutării organice (organice- adică nu cele plătite în modelul de plată pe clic, ca în cazul Google Ads).

Mulți oameni echivalează SEO cu procesul de optimizare a site-ului web (adică lucrează pe un site web), dar SEO este ceva mai mult. Îmbunătățește atât aspectele tehnice ale site-ului web, modelează arhitectura informației, extinde conținutul acesteia, cât și obține linkuri de poziționare din alte domenii de pe web.

În lume, SEO este înțeles ca toate procesele legate de creșterea vizibilității și obținerea traficului din rezultatele căutării organice (SERP, sau pagina de rezultate a motorului de căutare ). SEO poate să influențeze toți factorii care îmbunătățesc clasamentul și vizibilitatea, nu doar optimizarea construcției paginilor. Acest lucru ridică o mulțime de confuzie.

Este acceptat faptul că SEO este doar optimizarea site-ului web în ceea ce privește motoarele de căutare sau strict motoarele de căutare Google. Pe de altă parte, creșterea încrederii motorului de căutare în site-ul web prin achiziționarea de link-uri de poziționare este adesea numită pur și simplu poziționarea site-ului web.

O situație similară se aplică termenilor SEO și SEM, care sunt tratați separat ca activități în rezultate gratuite (SEO) și publicitate în rezultate plătite (SEM) sau mai larg, publicitate pe Internet (Google Ads sunt mult mai mult decât linkurile sponsorizate în motorul de căutare, deoarece specialiștii SEM lucrează adesea și cu reclame pe YouTube și rețeaua de display Google).

Între timp, SEM (Search Engine Marketing – marketing în motoarele de căutare) este ansamblul activităților de marketing, care constă din trafic organic și reclame (adesea denumite în surse în limba engleză ca căutare plătită sau PPC SEM; din PPC, adică  pay per click – taxa de clic, care este modelul principal de facturare în Google Ads).

În ce constă SEO?

În practică, așa cum am menționat deja, optimizarea SEO poate fi realizată prin:

  • conținut text (de exemplu, atunci când se modifică lungimea articolelor, titlurile acestora, adăugarea cuvinte cheie etc.),
  • structura site-ului (la schimbarea elementelor de navigare, arhitectura informației)
  • stratul tehnic și vizual, precum și gradul de utilizare (metoda de redare, performanța site-ului, serviciul pe dispozitive mobile, selecția adecvată a subpozițiilor, utilizarea moderată a reclamelor etc.),
  • profilul de legătură (adică toate legăturile care duc la o pagină din alte pagini de pe Internet).

Prin urmare, limitarea SEO la procesul de optimizare a codului în sine (uneori inclusiv metadate și titluri) este pur și simplu o eroare de fapt. Uneori se spune chiar – optimizarea site-ului pentru SEO – ceea ce indică în mod clar că optimizarea este doar o parte dintr-un întreg mai mare. Construirea de linkuri, adică procesul de dobândire a linkurilor de poziționare, este, de asemenea, un element important al SEO. Cu toate acestea, merită să îți amintești că, pentru a defini totalitatea acestor fenomene, se folosește termenul larg de optimizare și poziționare.

În practică, există mulți factori de poziționare. Se spune că sunt peste 200, deși nimeni nu le-a notat vreodată. Ar fi dificil să faci acest lucru, deoarece funcționarea algoritmului Google nu este cunoscută în detaliu. Atunci când desfășori activități SEO, trebuie să te bazezi pe liniile directoare Google, pe propria ta experiență, precum și pe teste și analize ale activităților concurenților.

Pe-Internet

Pe-Internet

Articole: 905