Odată cu venirea sezonului rece, cea mai mare parte dintre șoferi își pun întrebări legate de necesitatea sau obligativitatea anvelopelor de iarnă și nu știu dacă într-adevăr acestea sunt eficiente atunci când temperaturi de afară scad sub o anumită valoare.
Distanțe de frânare mai mici, accelerație mai bună, viraje mai stabile: anvelopele de iarnă pot face totul mai bine la frig, zăpadă și gheață. De aceea, aceste anvelope de iarnă au devenit obligatorii în multe țări din UE, și în România. Pentru că, chiar și la temperaturi sub zece grade Celsius, aceste anvelope își joacă atuurile pentru sezonul rece.
Unele anvelope de iarnă nu o performanță deosebit de bună pe carosabilul umed. Acest lucru se datorează faptului că compoziția anvelopelor mai dure funcționează foarte bine pe gheață și zăpadă, dar nu funcționează neapărat mai bine pe umed. În iernile europene, în afară de regiunile de mare altitudine, sunt de obicei mai multe zile reci cu ploaie decât cu zăpadă.
Anvelopele de iarnă au compuși speciali din cauciuc rezistent la frig, cu o proporție mare de siliciu sau cauciuc natural, care mențin anvelopa suplă chiar și la temperaturi scăzute. Cu cât cauciucul este mai moale, cu atât este mai bine plasat cu suprafața drumului. Rezultatul: mai multă aderență la frânare, accelerare și virare. Anvelopele de vară, pe de altă parte, se întăresc la frig, ceea ce înrăutățește aderența pe drum. Chiar și cele mai moderne sisteme de asistență pentru șofer sunt atunci neputincioase.
Atunci când proiectează anvelope de iarnă, producătorii de anvelope trebuie să rezolve mai multe obiective contradictorii. Cu cât anvelopa este mai dură, cu atât are mai puțină aderență pe drumurile umede și uscate. O anvelopă de lungă durată nu este, de asemenea, adesea foarte eficientă din punct de vedere energetic. Aderența foarte bună pe zăpadă și gheața înseamnă de obicei probleme pe suprafețele umede. Evident, anvelopele de iarnă sunt o știință în sine. Deși este puțin probabil ca majoritatea șoferilor să fie conștienți de aceste fapte, trei sferturi dintre toți șoferii fac ceea ce trebuie până acum, pentru anvelopele de iarnă se bazează pe produse de la producători premium sau anvelope din segmentul de preț mediu, care fac compromisuri bune atunci când vine vorba de obiectivele conflictuale menționate.
Anvelopele de iarnă au compuși speciali din cauciuc rezistent la frig, cu o proporție mare de siliciu sau cauciuc natural, care mențin anvelopa suplă chiar și la temperaturi scăzute. Cu cât cauciucul este mai moale, cu atât este mai bine plasat cu suprafața drumului. Rezultatul: mai multă aderență la frânare, accelerare și virare. Anvelopele de vară, pe de altă parte, se întăresc la frig, ceea ce înrăutățește aderența pe drum. Chiar și cele mai moderne sisteme de asistență pentru șofer sunt atunci neputincioase.